Saturday, July 22, 2006

Baby Beach

Gisteravond heeft Rick tot zijn schrik gezien, dat hij Katja´s duikkaart is vergeten! Hij wil dus vanochtend meteen naar Go Native, waar ze vorig jaar ook hebben gedoken. Hij hoopt, dat ze daar op kunnen zoeken, dat Katja een gediplomeerd duikster is.

We staan om half acht op en gaan meteen ontbijten. Het buffet is heerlijk vers en er is nog bijna niemand aanwezig. Dat is wel anders, dan gisteren, toen de zalm er echt niet lekker meer uitzag en het roerei compleet uitgedroogd was. The early bird catches the worm!

Na het eten ga ik op mijn wandeling van vijf kilometer richting Eagle Beach. Het is prachtig weer, zonnig en warm. Echt snel lopen lukt niet, want de kust is hier erg rotsachtig. Overal zie ik fel turquoise hagedissen wegschieten. Aruba is een woestijnachtig eiland, dus overal cactussen (of cacti), maar ook , zoals ik me van Senegal herinner Flamboyant en Bouguinvilla planten, prachtig bloeiend.

Bij Eagle Beach maak ik een foto van een van de divi divi bomen. De boom, die in ieder brochure is terug te vinden, is vorig jaar door vandalen beschadigd. De helft van de boom is nu dood, erg jammer!

Eagle Beach is door het tijdschrift “Travel and Leisure” als een van de 10 mooiste stranden ter wereld uitgeroepen. Het zand is superzacht, bijna kleiachtig en het water voelt heerlijk. Om de zoveel tijd zie ik de rood-witte afscheidingen, die schildpad broedplaatsen aanduiden. In het water vissen de pelikanen, ik zie er een een aantal vissen achter elkaar verorberen.

Terug op de kamer zijn Rick en Katja nog niet terug. Gelukkig blijkt dit geen slecht nieuws, niet alleen mag Katja duiken, maar ze mogen ook hun “advanced” brevet halen. Op dinsdagavond (als er genoeg deelname is) gaan ze op hun eerste nachtduik.

In Oranjestad halen we gauw donuts voor de kinderen als ontbijt. In het restaurant beneden stond er een lange rij en we willen verder. Via San Nicolas (Sint Nicolaas) rijden we naar Baby Beach. Dit ligt aan de oostelijk tip van het eiland en is een heel ondiepe baai met prachtig wit zand. Iets voorbij de mond van de baai is het heel mooi snorkelen met fel gekleurde papegaaienvissen en andere fel gekleurde vissen. Het is er heerlijk en na het snorkelen nestelen we ons op het zand om te lezen.

Al te gauw is het lunchtijd en we rijden terug naar Oranjestad. Bij het eetcafe “The Paddock” bestellen we allemaal een tosti. Saskia een met alleen kaas en de rest de “Paddock”, die kaas, ham, tomaat en ananas heeft. Daarbij frietjes, die ze heerlijk maken (daar hebben de Amerikanen nog niet zo heel veel kaas van gegeten), en het gaat allemaal schoon op.

Na het eten halen we mijn armband op. Hij ziet er prachtig uit en heeft twee veiligheidsslotjes, door het slot zal hij niet verloren worden (en hopelijk door niets!). Peter, degene, die ons alles verkocht heeft, laat Saskia slipperoorbelletjes zien en zij krijgt die van Rick.

Dan belooft hij mijn trouwring (wit goud met diamanten) weer als nieuw eruit te laten zien. Om dat te laten doen neemt hij me mee naar achter de schermen Aruba. Ergens bovenin een oud pand bevindt zich de juwelier. Het is een atelier, zonder poespas, allerlei instrumenten en mijn ringen zien er binnen vijf minuten als vanouds uit! Onvoorstelbaar! Ik hou ze de rest van de vakantie in de safe, zodat er geen troep van zonnecreme of zee- of zwembadwater op komt.

Terug bij het hotel gaat iedereen het zwembad in, behalve ik. Ik heb zin in de zee, daarvoor zijn we hier tenslotte. Dus ik ga daar zwemmen. Dat valt tegen, want om de haverklap komt er een speedboot voorbij, die hoge golven veroorzaakt.

Na twintig minuten ga ik terug naar het zwembad. We lezen even lekker in de nieuwe heel comfortabele stoelen. Dan maken we ons allemaal gereed voor het avondeten en gaan eerst bij Piet’s Bar lekker een cocktail drinken, zonsondergang kijken en frietjes met pinda saus eten. Hmmm!!

Rond half acht begeven we ons naar het restaurant voor ons avondeten, Bingo, een Nederlands restaurant. Daar hebben ze een leuke tafel voor ons. Het eten is lekker, alleen heeft Kai misgegokt. Hij bestelde de tong, maar verwachtte die gefileerd en dat was hij niet. Ook mijn fout om het niet te vragen! De bediening was superleuk en vriendelijk en de rest van het eten heerlijk!

We zijn allemaal moe en verbrand na een dag buiten, dus na terugkomst in het hotel gaat het licht bijna meteen uit!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home